Näytetään tekstit, joissa on tunniste KORISTEET. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste KORISTEET. Näytä kaikki tekstit

keskiviikko 25. maaliskuuta 2015

Keväisiä ikkunakoristeita

Bongasin eilen jostain internetin syövereistä Kosken kontu -nimisestä blogista ohjeen paperista tehtyihin ikkunakoristeisiin. Tänään mulla oli koulusta vapaata, koska alkoi lukukauden viimeinen jakso, jossa osalla on taas atto-aineita ja meillä lukion suorittaneilla enemmän vapaata (tähän on ilmeisesti tulossa muutos ensi lukukautena, jotta saataisiin suoritettua kaikki ja valmistuttua ajoissa). Päätin sitten kokeilla tehdä itsekin näitä paperikoristeita, jotta saisi jotain kivaa uutta ja värikästä kevättä (ja pääsiäistä) varten.


Mulla on valmiiksi neliönmallisia muistilappuja, joissa ei ole tarrapintaa, joten päätin tehdä helpoimman kautta ja kokeilla niillä. Niiden lisäksi kokeilin ensin kiinnittää teipillä osat yhteen, mutta loppujen lopuksi otin paperiliiman, jolla luulisi noiden pysyvän kiinni toisissaan. Kuvalliset ohjeet näiden tekemiseen löydät tuolta Kosken kontu -blogista.


Teen joku päivä näitä varmaan lisää ja muuttelen niiden korkeuksia, mutta nyt ne saavat olla hetken näin. En luultavasti koristele muuten pääsiäistä tänä vuonna, sillä vietämme sen Seinäjoella avomiehen sukulaisten kanssa.

keskiviikko 24. joulukuuta 2014

♥ 24. luukku - Joulukuusi ♥

Nyt on vihdoin koittanut aika, jota olemme odottaneet, nimittäin jouluaatto! On siis aika aukaista joulukalenterin viimeinen luukku. Luukun takaa paljastuu kuvia meidän joulukuusesta. Tämä joulukalenteriurakka vaati multa ihan liikaa aikaa ja energiaa, joten tuskin tulen tätä ensi vuonna tekemään.

Haluan toivottaa kaikille lukijoille oikein rauhallista ja hauskaa joulunaikaa! Jatkan bloggaamisen parissa sitten kun tulee mieleen jotain mistä postata, sitä ennen aion levätä ja nauttia viimeisistä lomapäivistä.









♥     ♥     ♥

Ihanaa joulua kaikille!

♥     ♥     ♥

Parhain terveisin,

maanantai 15. joulukuuta 2014

♥ 15. luukku - Heinäseivästikkaat ja lisää jouluvaloja ♥

Ihanaa joulukuun viidettätoista päivää! Tämän päivän luukun takaa paljastuu taas hieman jouluvalojuttuja, joista tosin toinen sopii myös muutenkin kuin joulun aikaan esillä pidettäväksi.

Löysin toissapäivänä kaapista pienet punaiset led-valot, jotka asensin aiemmin tekemääni paperikukkaan. Valot toimivat paristolla, jonka piilotin hienosti verhoon hakaneuloilla kiinni. Olisin ehkä halunnut tähän ihan valkoiset valot, mutta kaapissa ei ollut kuin näitä punaisia paristolla toimivia.



Äiti oli ostanut tosiaan näitä heinäseivästikkaita jostain neljät ja jaellut niitä parille kaverilleen, pitänyt itse yhdet ja yhdet ovat vielä odottamassa pääsyä mummolaan. Äiti antoi tehtäväksi keksiä näille paikan ja laittaa jotain koristeita, ja jonkin aikaa mielessäni etsin sopivaa paikkaa ja päädyin laittamaan ne television vasemmalle puolelle. Halusin ne olkkariin, koska siellä ollaan eniten, mutta täällä ei ole hirveästi vapaata tilaa niin piti vähän soveltaa. Siirreltiin tauluja ja lopulta tikkaat löysivät paikkansa. Asensin niihin valot ja nyt ne näyttävät sieviltä. Saa nähdä laitetaanko niille vielä joku tonttu istuskelemaan tai muu koriste roikkumaan.




♥     ♥     ♥

Sellaista tällä kertaa, mitäs tykkäsit?

♥     ♥     ♥

Parhain terveisin,

sunnuntai 14. joulukuuta 2014

♥ 13. luukku - Kotoiluvideota ♥

Anteeksi, että tämä luukku tulee myöhässä, mutta video latautui todella hitaasti. Vuorossa siis kolmastoista luukku, jonka takaa paljastuu vlogia, jonka kuvasin 10.12. Hope u enjoy. :) Seuraavassa postauksessa luvassa myös lisää vlogia, joten stay tuned!




♥     ♥     ♥

Mitäs tykkäsit?

♥     ♥     ♥

torstai 11. joulukuuta 2014

♥ 11. luukku - Jouluvaloja ♥

Ihanaa joulukuun yhdettätoista päivää! Luukun takaa paljastuu tänään kuvia jouluvaloista, mitä ollaan nyt äidin kanssa tänne koti-kotiini laiteltu. Otin kuvat pitkästä aikaa järkkärilläni, joka on ollut täällä Oulussa nyt jonkin aikaa käyttämättömänä. En ole siis pitkään aikaan käyttänyt sitä, joten oli hieman ongelmia tarkennuksen ja valotuksen kanssa. Kaippa mää kuitenkin ihan siedettäviä kuvia sain sillä otettua, valoja on muutenkin aika hankala kuvata. :)









♥     ♥     ♥

Mitäs tykkäätte jouluvaloista?
Oletko laittanut itse jouluvaloja esille?
Mitä haluaisit luukun takaa paljastuvan?

♥     ♥     ♥

Parhain terveisin,

sunnuntai 7. joulukuuta 2014

♥ 7. luukku - DIY: Kynttilöiden koristelua ♥

Ihanaa joulukuun seitsemättä päivää! Linnan juhlat on nyt juhlittu ja on aika palata takaisin arkeen - tai no arkeen ja arkeen, onhan vasta sunnuntai - eli joulujuttuihin! On aika aukaista taas uusi luukku joulukalenterista. Luukun takaa paljastuu jälleen do it yourself -juttuja, tällä kertaa kynttilöihin liittyen. Ohjeet ovat helppoja ja niihin tarvittavat välineet löytyy helposti kotoa tai vähintään lähimmästä askartelutarvikeliikkeestä. Muista aina kynttilöitä polttaessa, että niitä ei saa jättää hetkeksikään yksin palamaan, sillä tulipalovaara on aina olemassa.


DIY: Koristellut tuikut



Tarvitset: 

- tuikkuja
- koristeteippejä
- sakset




Kiedo teippiä varovasti tuikun metalliosan ympärille, varo, ettei teippiä mene reunan yli, ettei se tuikun palaessa syty vahingossa palamaan. Voíla! Valmista tuli!




 

DIY: Decoupage + servetti -kynttilät




Ihan karmeen näkönen kyllä, mutta näkeepähän että on omatekemä. :'D

Tarvitset:

- kynttilöitä
- servettejä
- sakset
- kynttilöille tarkoitettua decoupage-lakkaa
- pensseli tai vastaava




Irrota servetistä kuviopuoli erilleen (yleensä servetissä on kolme kerrosta). Mittaa servetistä kynttilän ympärille sopiva osa (joko koko kynttilän kokoinen tai sitten vain pieni kuvio) ja leikkaa se irti. Levitä kynttilälle decoupagea, asettele irroittamasi servetin kuvio-osa huolellisesti kynttilälle niin, ettei siihen synny ilmataskuja tai ryppyjä (tai mikäli haluat tekstuuria niin anna ryppyjen ilmestyä). Lopuksi lakkaa vielä servetin päältä decoupagella ja anna kuivua lakkapurkissa neuvotun ajan.




Tarkista, että decoupage-lakkasi on varmasti kynttilöille tarkoitettua, sillä jos se ei ole, tulipaloriski on olemassa. En ole varma tuosta omastani, joten siksi pidän sitä vain koristeena.


DIY: Glitterkynttilät


 Tarvitset:

- kynttilöitä
- maalarinteippiä
- kynttilöille tarkoitettua decoupage-lakkaa
- pensseli tai vastaava
- glitteriä/kimallehilettä
(- hiuslakkaa, mutta VAIN mikäli kynttilä on koriste eikä sitä niinollen polteta)



Teippaa pala maalarinteippiä kynttilään siihen kohtaan mikä rajaa alueen minkä haluan kimaltavan. Levitä kynttilälle decoupagea siihen kohtaan, mihin haluat kimalteen ja sen jälkeen sirottele kimalletta alueelle. Kannattaa pitää jotain paperia alla, että kimalteen saa helposti talteen eikä se leviä joka paikkaan. Tämän jälkeen poista maalarinteippi.





Mikäli kynttilä on vain koristeeksi tarkoitettu, eli sitä ei aiota sytyttää palamaan, voit suihkuttaa hiuslakkaa kimalteen päälle. Tällöin kimalle pysyy paremmin. Saattaa olla olemassa ihan kynttilöille tarkoitettuja spraytä, jotka pitävät kimalteen paikoillaan, mutta minulla ei ollut enkä tiedä onko sellaista edes. :D Siispä tämä kynttilä saa toimia vain koristeena.





Servettikynttilä näyttää vielä kämäsemmältä tuon glitterkynttilän vieressä,
mutta ei voi mitään. :D

♥     ♥     ♥

Mitäs tykkäsit?
Onko jotain mitä haluaisit seuraavista luukuista paljastuvan?

♥     ♥     ♥

Parhain terveisin,

perjantai 5. joulukuuta 2014

♥ 5. luukku - DIY: Joulukoristeita ♥

Hyvää joulukuun viidettä päivää! Tänään luukun takaa paljastuu jälleen do it yourself -juttu, nimittäin joulukoristeita! Nämä koristeet on tosi yksinkertaisia tehdä, mutta ulkonäöltään tosi kivoja ja näyttäviä. Tarvikkeetkin on sellaisia, että suurin osa niistä löytyy kotoa. Oli vähän hankaluuksia metsästää näitä tarvikkeita, enkä löytänyt ihan sellaisia kun oisin halunnut, mutta kyllä näistä nyt jonkinlaisia tuli. :)

DIY: 3D paperikukkia


Tarvitset: 

- (valkoista) paperia
- sakset
- nitojan (pienempi on kätevämpi)



Leikkaa itsellesi neliön muotoinen paperi. Taita se kulmasta kulmaan kolmion muotoon. Leikkaa yläoikealla olevan kuvan osoittamalla tavalla (mikäli siitä saa mitään selvää), muista jättää tarpeeksi iso väli, ettet leikkaa palasia irti!



Laita ensimmäiset osat yhteen kuvan osoittamalla tavalla ja nido ne kiinni. Käännä työ ja laita seuraavat kiinni toisiinsa siltä puolelta. Käännä työ ja tee sama seuraaville. Käännä viimeisen kerran ja nido viimeiset suikaleet kiinni. Tämän jälkeen pitäisi näyttää samalta kuin yläoikealla olevassa kuvassa. Tee tällaisia "terälehtiä" kuusi kappaletta, sen jälkeen nido ne kiinni toisiinsa kukan muotoon.


Lopputulos näyttää tältä. ^ Voit tehdä erikokoisia kukkia vaihtelemalla paperin kokoa. Tuo alin kukka on tehty A4 paperista leikkaamalla ylimääräinen suikale pois ja nuo ensimmäisen kuvan kaksi kukkaa ovat pienempiä ja ne on tehty niistä ylijäämäsuikaleista.


DIY: Pillipallo / -ornamentti



Tarvitset:

- pillejä
- nippusiteitä
(- spraymaalia)



Laita pillit nippusiteellä kiinni ja kiristä. Pallosta ei välttämättä tule tasaista, mutta kivalta se näyttää hieman epätasaisenakin. Voit halutessasi spraymaalata sen vielä esimerkiksi punaisella. Itsellä se saattaa olla vielä edessä. Tai jos löydät punaisia pillejä jostain niin helpompi, itse en löytänyt. :(





♥     ♥     ♥

Mitäs tykkäsit?
Kerro ihmeessä jos kokeilit tehdä jomman kumman koristeista!
Onko jotain mitä haluaisit jatkossa luukun takaa paljastuvan?

♥     ♥     ♥

Parhain terveisin,